مرگ سالانه ۷ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا

معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گزارش عملکرد خود را در نیمه دوم سال ۹۶ منتشر کرد که تدوین دستورالعمل برآورد خسارت ناشی از آلودگی هوا جهت تدوین آیین نامه لایحه هوای پاک، آموزش سه گانه محیط بانان وتدوین و اجرای طرح بی زباله از جمله مهمترین اقدامات است.

معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گزارش عملکرد شش ماه خود را در سطح ستاد مرکزی و استان ها منتشر کرد. توسعه فرهنگ رفتار گروهی، روحیه همکاری و همگرایی و حرکت برنامه محور، تهیه و تدوین برنامه صد روزه حوزه آموزش و پژوهش و اجرای آن در سطح ملی و استانی با حدود ۱۰۰۰ فعالیت و اقدام، تدوین و اجرای طرح بی زباله و انعکاس آن در چالش بی زباله که با موج همراهی بسیاری از فعالان محیط زیست، سیاستمداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضاء هیات دولت، شورای اسلامی شهرها، شهرداران، هنرمندان و … رو به رو شد، مهمترین اقدام در معاونت آموزش و پژوهش است که طی ماه های گذشته صورت گرفته است.
طراحی رصدخانه ملی اطلاعات
طراحی مرکز رصدخانه ملی اطلاعات و اطلس محیط زیست ایران اقدامی در جهت مدیریت دانش، توسعه و ارتقای نظام تولید، پردازش، رصد و انتشار اطلاعات است که در همه بخش ها به صورت یکپارچه انجام شده است و منجر به تسهیل در تصمیم گیری و افزایش شفافیت و آگاهی های زیست محیطی در همه سطوح (عمومی و حاکمیتی) خواهد شد. در این راستا و در گام نخست کلیه اطلاعات آماری در سطح سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل محیط زیست استان ها جمع آوری شده در حال بارگذاری در سامانه ملی است . در همین راستا کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی کارشناسان استان ها با چگونگی ورود اطلاعات به سامانه آمار برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *