پیشگیری از آلودگی هوا با جلوگیری از منابع آلودگی

شهردار تهران با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم منابع آلودگی فعالیت‌های خود را ادامه دهند، گفت: با جلوگیری از فعالیت منابع آلودگی می‌توان جلوی آلودگی هوا را بگیریم که این هم وظیفه شهرداری نیست.

محمدباقر قالیباف   در حاشیه چهارمین نشست مشترک شهرداران کلان‌شهرها و هیئات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای اظهار داشت: کاری که ما می‌توانیم در شهرداری تهران انجام دهیم که بخشی از آن هم که قانون مشخص کرده است و باید به کمک دولت باشد توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه همه موضوعات آلودگی هوا به توسعه حمل و نقل عمومی بر نمی‌گردد، خاطرنشان کرد: کارشناسان، صاحب‌نظران و تجربه دنیا می‌گوید آلودگی هوا اگر تولید شد مبارزه با آن تقریباً نشدنی است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم منابع آلودگی فعالیت‌های خود را ادامه دهند، تصریح کرد: با جلوگیری از فعالیت منابع آلودگی می‌توان جلوی آلودگی هوا را بگیریم که این هم واقعا ًوظیفه شهرداری نیست.

وی مشکلات ساختاری در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا را گوشزد کرد و ابراز داشت: همه فکر می‌کنند که مهم‌ترین مشکلات ما پول و اعتبار است در حالی که نخستین مشکل ما ساختاری است و در مرحله دوم و سوم مدیریت و پول قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *