کاهش ۵۰۰ تنی زباله قابل حمل با طرح تفکیک پسماند

تفکیک زباله

در این مطلب به جزئیات مربوط به وضعیت زباله ها و پسماند های شهر تهران خواهیم پرداخت. همچنین شهردار تهران نیز سخنانی در این خصوص بیان کرده که مطالعه خواهید کرد.

پیروز حناچی در همایش توسعه سلامت همگانی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، بیان کرد: سلامت در شهرها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: آلودگی هوا، گرد و غبار، طغیان آفت ها، آلودگی های صوتی و تغییر سبک زندگی زمینه بیماری های فراگیر را فراهم می کند.

وی ادامه داد: کیفیت هوای تهران از سال ۹۰ تا سال ۹۷ بسیار بهتر شده است و ما شاهد بودیم که روزهای خطرناک کمتری را در این سال ها داشته ایم و در سال گذشته تعداد روزهایی که لازم بود شهر تعطیل شود، به صفر رسید.

حناچی با تاکید بر اینکه این کاهش آلودگی هوا در چند بعد قابل بررسی است، بیان کرد: اولین دلیل این امر نزولات جوی خوبی بود که شاهد آن بودیم و در کنار آن، افزایش کیفیت سوخت و تلاش همکاران در حوزه حمل و نقل، ترافیک و راهور بود چرا که تمامی مبادی ورودی شهر تهران به دوربین های معاینه فنی مجهز شد و ما شاهد این بودیم که ذرات معلق که از عوامل اصلی ایست قلبی است، کاهش محسوسی پیدا کرد.

شهردار تهران ادامه داد: مانیل، استانبول، سوییس، کیوتو، لندن، لس آنجلس و نیویورک شهرهایی هستند که ما در خصوص آلودگی هوا از آنها عقب تر هستیم و به دنبال این هستیم تا آلودگی هوای تهران را به میزان محسوسی کاهش دهیم.

وی بیان کرد: هم اکنون آلودگی صوتی شهر تهران نیز تحت کنترل است. در روز ۵۵ دسیبل و شب ۴۵ دسیبل می باشد ولی در حاشیه های شهر تهران آلودگی هوا حدود ۷۵ دسیبل می باشد که بیانگر این است که آلودگی در حومه باید به دقت مورد کنترل قرار گیرد.

حناچی با تاکید بر اینکه موضوع پسماند در شهر تهران بسیار مهم است، افزود: هفت هزار تن زباله در تهران در گذشته حمل می شد که هم اکنون به شش هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است چرا که ما توانستیم تفکیک پسماند را در شهر تهران دنبال کنیم. دلیل تاخیرم برای حضور در این جلسه این بود که امروز با همکاری برادران مان در نیروهای مسلح توانستیم هفتاد درصد یکی از پادگان هایی که در داخل شهر تهران بود را برای شهر تهران در اختیار بگیریم که از این بابت از برادران مان در نیروهای مسلح تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *