آلودگی هوای اصفهان تا چند روز آینده کاهش می یابد!

آلودگی اصفهان

در این مطلب از وضعیت جوی اصفهان تا آخر هفته ی جاری و کاهش آلودگی نسبی شهر اصفهان در روز پنجشنب، ۵ دی ماه میگوییم با ما همراه باشید.

حجت الله علی عسگریان،کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان با ذکر اینکه شرایط جوی به طور نسبی در طی سه روز آینده پایدار است بیان کرد: طبق این موضوع وضعیت جوی صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

حجت الله علی عسگریان تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در مناطق مرکزی و صنعتی استان شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی مهیاست.

عسگریان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی تغییر محسوسی را تجربه نخواهد کرد، افزود: طی ۲۴ ساعت آینده حداقل دمای شهر اصفهان منفی ۲ درجه و حداکثر دما آن ۱۳ درجه است، همچنین چادگان و بویین میاندشت با منفی ۱۲ درجه سردترین و خوروبیابانک با ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان است.

کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوا در روز سه‌شنبه افزایش خواهد یافت و تا اواخر چهارشنبه ادامه دارد،ادامه داد: در این هفته شرایط آلودگی هوا برقرار است و از روز پنجشنبه با ورود موج ضعیف باد، آلودگی‌ کاهش می‌یابد.

طبق شاخص‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا(AQI) طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ امروز دوشنبه، مورخ ۲ دی ماه ۹۸ بر روی میانگین ۱۴۰ و ناسالم برای گروه‌های حساس است که این عدد در میدان احمدآباد ۱۵۶، خیابان دانشگاه ۱۲۶، خیابان پروین ۱۴۸، خیابان استانداری ۱۵۵ و بزرگراه خرازی ۱۱۴ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *