امضای قرارداد بین ایران وو فائو برای مقابله با سیل

امضای قرارداد بین ایران وو فائو برای مقابله با سیل

در این خبر با ما باشید تا از جزئیات امضای قراداد فائو و ایران برای همکاری و افزایش آمادگی و ارتقای فناوری های مقابله و پیش بینی سیل را بیان کنیم. این قرارداد جهت افزایش  کیفیت مدیریت بحران وقول سیل و پیش بینی وقوع آن است.

گرولد بودکر نماینده سازمان فائو در ایران در مراسم امضای سند مشترک همکاری در زمینه ارتقا فناوری‌های پیش‌آگاهی و مدیریت مسایل و مشکلات سیل در بخش آب و خاک کشاورزی گفت: این سازمان ۱۳ درصد از اعتبارات خود را در سطح جهان برای اجرای پروژه های مشترک با دیگر کشورها به غیر از کشورهای اروپایی و شمال آمریکا، اختصاص می دهد و سقف در نظر گرفته شده برای هر پروژه ۵۰۰ هزار دلار است.

وی اظهار کرد: در ایران نیز بر اساس جمع بندی و توافقی که صورت گرفت در زمینه ارتقا فناوری‌های پیش‌آگاهی و مدیریت مسایل و مشکلات سیل در بخش آب و خاک کشاورزی همکاری می شود.

نماینده سازمان فائو در واکنش به اینکه همکاری فائو  با ایران مشمول تحریم های آمریکا علیه کشورمان نیست بیان کرد: این همکاری مربوط به مسائل ژئوپولتیک و منطقه ای نیست و مشمول تحریم های آمریکا نمی شود.

وی ادامه داد: تمام هزینه های مالی این پروژه توسط فائو تامین می شود و نیروی کار انسانی در این پروژه توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین خواهد شد.

علی مراداکبری معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد:بعد از سیل مخرب اخیر خسارت‌های زیادی به بخش زیرساخت کشاورزی به ویژه در بخش های آب و خاک و  دام و طیور وارد شد.

وی در امتداد صحبت هایش گفت: بر این اساس  با سازمان فائو وارد همکاری شدیم با بتوانیم از تجربیات جهانی استفاده کنیم و با بررسی عمق  موضوع، برای مقابله و سازگاری با مخاطرات سیل آماده باشیم.

معاون وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: منابع مالی در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۹۵ هزار دلار است که ۳۰درصد از اعتبارات صرف خرید تجهیزات مورد نیاز و مابقی  برای آموزش، ایجاد ظرفیت و جلب مشارکت بهره‌برداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایشان با اشاره با اشاره به همکاری دستگاه های مختلف در این پروژه بیان کرد:  فائو ، دفتر امور بین‌الملل، معاونت آب و خاک، سازمان هواشناسی، وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها و مراتع و دفتر مدیریت بحران همکاری مشترکی در این پروژه خواهند داشت.

اکبری افزود: در این پروژه به دنبال بهبود وضعیت امنیت غذایی و تولید در اراضی کشاورزی هستیم که تحت تاثیر سیل قرار داشته اند و به زیر ساخت های آنها آسیب وارد و گل و لایی وارد آنها شده است.

 وی تصریح کرد: بر اساس این همکاری مشترک آموزش بهره‌برداران  نیز در دستور کار قرار دارد و در در شش دوره  و در هر دوره برای ۳۵ نفر آموزش انجام می شود.

در پایان گفت: تمام اعتبارات مالی این طرح توسط سازمان فائو تامین شده است و علاوه بر این، پروژه دیگری با  این سازمان به نام سیرداپ د رحال همکاری داریم که در راستای بهره‌وری آب و مدیریت پایداری خاک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *