آلودگی هوا در بانکوک صدها مدرسه را به تعطیلی کشاند

مقام های محلی در شهر ۱۰ میلیون نفری بانکوک به دلیل آلودگی شدید و دود غلیظی که آسمان این شهر را پوشانده بود، ناگزیر از تعطیل کردن دستکم ۴۳۷ مدرسه دولتی تا روز جمعه هفته جاری شدند.
براساس گزارش رسانه های آسیایی، پرایوت چان اوچا نخست وزیر تایلند دستور تعطیلی موقت چندین کارخانه دراین شهر را برای کاهش میزان آلودگی هوا در پایتخت این کشور صادر کرد.
هماهنگ کننده منطقه ای برنامه های محیط زیست سازمان ملل متحد در این زمینه به رسانه های این کشور گفت که تعطیلی موقت کارخانه ها اقدام کوتاه مدت است اما مسئولان تایلند باید اقدامات جدی برای اصلاح سیستم آلوده کننده اقتصادی داشته باشند و از سلامت عمومی حفاظت کنند.
به گزارش آسیاوان، بانکوک در دو سال اخیر شاهد آلودگی هوای بسیار شدید بوده که ناشی از کارکرد ضد محیط زیستی سیستم اقتصادی این کشور درحال توسعه می باشد.
گازهای ناشی ازتحرک هزاران دستگاه خودرو و موتورسیکلت، بخارات سمی کارخانجات صنعتی، گرد و غبارهای ساخت و ساز، سوزاندن غیربهداشتی زباله از جمله عوامل شدید آلوده کننده هوای پایتخت تایلند محسوب می شوند.
بانکوک درسال ۲۰۱۷ شاهد افزون بر۲۰ میلیون نفر گردشگر بود که این موضوع سبب افزایش ترددهای شهری و آلوده کردن هرچه بیشتر محیط زیست این شهر شده است.
اکنون دولت نظامی پرایوت چان اوچا پیش از برگزاری انتخابات سراسری درماههای آتی علاوه بر چالش های سیاسی با چالش های زیست محیطی نیز روبه رو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *