جابجایی کوره های گچ و آجرپزی اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

به منظور اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا محیط زیست استان اصفهان، مکاتبات بسیاری با دستگاه های مختلف و موثر در آلودگی هوا داشته است که متاسفانه از سال ۹۳ تاکنون اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا بسیار کند، صورت گرفته است.

وی بیان داشت: شهرداری یکی از نهادهای موثر در کاهش آلودگی هوا است که می تواند با اصلاح سیستم حمل و نقل و نوسازی اتوبوس ها در این مسیر کمک شایانی کند.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با جابجا کردن کوره های آجرپزی و گچ به راحتی می تواند در کاهش حجم زیادی از آلودگی هوا کمک کننده باشد اما شاهد اقدام خاصی در این راستا نبودیم.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا بسیار عقب هستیم و با استانداری و سازمان بازرسی عملکرد ضعیف دستگاه های مختلف را مطرح کردیم و خواستار اقدامات جدی از سوی نهادهای ذی ربط هستیم.

مسئولان با پوست و گوشتشان خطر آلودگی هوا را لمس نکردند

دانیالی با اظهار اینکه یکی از نهادهای شهرداری سال قبل ۷۰ میلیارد تومان بودجه داشته است اما وقتی از آنها می پرسیم چند اتوبوس جدید خریداری شده است می گوید ما پول نداریم و این نشان از این می دهد که هنوز مسئولان ما با پوست و گوشتشان خطر آلودگی هوا را لمس نکردند، ادامه داد: با نوسازی سیستم حمل و نقل تا ۷۰ درصد از بار آلودگی هوای اصفهان کاهش می یابد.

وی با اظهار اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکنون در جهت کاهش آلودگی هوا نقش بالایی ایفا کردند، گفت: اگر چه اقداماتی در حوزه کاهش آلودگی هوا از سوی دستگاه های مختلف صورت گرفته است اما کافی نیست.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه به خاطر بارش باران تعداد روزهای هوای پاک نسبت به سال گذشته بیشتر شده و به ۱۸ روز رسیده است، اضافه کرد: برای رسیدن به هوای سالم و کاهش بار آلودگی هوا باید همه دست به دست هم دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *