معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین دولتی در اصفهان

«جمشید جمشیدیان» اظهار داشت: مخاطبان ما همواره عموم شهروندان بوده‌اند و ما از این قشر دعوت می‌کردیم که برای بررسی وضعیت خودروهای خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و برچسب معاینه فنی را دریافت کنند، اما برای تشویق و ترغیب بیشتر شهروندان به این امر، قرار بر این شد که معاینه فنی را این بار از مراکز دولتی آغاز کنیم.

دبیر ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان با بیان اینکه در طرح ویژه‌ای که سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، خودروهای دستگاه‌های مختلف مورد تست و آزمایش فنی قرار گرفته و برچسب معاینه فنی دریافت می‌کنند، افزود: هدف ما این است که برای بررسی وضعیت آلایندگی خودروها و دریافت برچسب معاینه فنی این بار دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف پیشگام شوند تا انگیزه‌‎ای برای حضور عموم شهروندان باشد.

وی گفت: بر این اساس، معاینه فنی خودروهای دستگاه‌ها و ارگان‌ها روز سه‌شنبه هفته جاری از ساعت ۱۰ صبح در دو مرکز معاینه فنی خودروهای سبک واقع در خیابان جی و مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین تاکسیرانی در بلوار فرزانگان انجام می‌شود.

جمشیدیان خاطرنشان کرد: در این برنامه خودروهای سنگین شامل اتوبوس، کامیون، آتش نشانی، اورژانس، خدمات موتوری و سازمان حمل و نقل بار و خودروهای سبک از نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس، تاکسیرانی، سرویس‌های مدارس و فرماندهی مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند.

سهم قابل توجه خودروها در آلودگی هوا؛ روزهای پاک بیشتر می‌شود

سرهنگ «رضا رضایی» درباره لزوم انجام معاینه فنی در آستانه فصل سرما و بروز پدیده وارونگی هوا اظهار داشت: در معاینه فنی بحث این است که ابتدا از خودمان شروع کنیم، یعنی پلیس، شهرداری، سازمان‌های دولتی و.. خودروهای خود را در معرض معاینه فنی قرار دهند تا در صورت وجود نقص فنی این نواقص برطرف شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: انجام معاینه فنی نشان می‌دهد که خودروها چه میزان آلایندگی دارند، ما باید گام اول را خود برداریم تا در راستای برطرف کردن نواقص خودروها که منجر به افزایش آلایندگی در سطح شهر می‌شود اقدام کنیم.

رضایی با بیان اینکه سهم خودروها در آلایندگی بالاست، گفت: تلاش ما بر این است که با عیب یابی خودروها، کاهش آلاینده‌ها و در نتیجه افزایش تعداد روزهای با هوای پاک را شاهد باشیم.

وی افزود: بر این اساس روز سه شنبه در حرکتی نمادین خودروهای پلیس، شهرداری، دستگاه‌های دولتی و… در مرکز معاینه فنی حاضر شده و با انجام معاینات فنی لازم، گامی در جهت ترغیب سایر شهروندان به انجام معاینه فنی خودروها می‌داریم تا ناچار به انجام برخوردهای قهری نباشیم.

شهرداری و پلیس راهور پیشگام در معاینه فنی خودروها

«مجید طهماسبی» اظهار داشت: با شروع فصل سرما و بروز پدیده اینورژن، مباحث زیست محیطی و تنفس شهروندان تحت الشعاع قرار می‌گیرد، با توجه به اینکه یکی از مهمترین منابع ایجاد آلایندگی در سطح شهر، علاوه بر سوخت‌های فسیلی، گازهای متصاعد شونده از خودروها است بنابراین باید در جهت بهبود معاینه فنی خودروها اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان ادامه داد: البته در سازمان حمل و نقل بار ارتقا کیفیت خودروها و معاینه فنی آنها در برنامه بوده است اما اکنون با شدت و جدیت بیشتری این موضوع اجرا می‌شود.

طهماسبی گفت: هدف ما کاهش آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها است، بر همین اساس نشست و تعاملاتی را از طریق ستاد معاینه فنی خودروهای اصفهان با فرماندهی پلیس راهور شهرستان و استان داشتیم و تصمیم بر این شد که برای فرهنگ سازی انجام معاینه فنی ابتدا خود ما در این زمینه اقدامات لازم را پیرامون خودروها انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان اهتمام جدی برای کاهش آلاینده‌های خودروهای خود دارد و این موضوع برای خودروهای باری، سواری و حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها مدنظر است.

طهماسبی با بیان اینکه در ابتدای کار اتوبوس‌های مربوط به شهرداری مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در ادامه طرح خودروهای آتش نشانی و خدمات و خودروهای سایر ارگان‌ها در طرح انجام معاینه فنی شرکت می‌کنند، در این راستا پلیس نیز یار و همراه ما است.

وی افزود: هدف این است که مردم بدانند هیچ فرقی میان خودروهای دولتی و ارگان‌ها با خودروهای شخصی نیست و استثنایی در این زمینه وجود ندارد، هدف ما کاهش آلاینده‌های شهری است تا شهروندان در هوایی پاک تنفس کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان گفت: در این راستا پیگیر هستیم تا چند مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تا اواخر امسال و اوایل سال آینده راه اندازی شود، همچنین نوبت دهی مکانیزه برای صرفه جویی در وقت نیز مدنظر است، علاوه بر این خودروهای سنگین نیز از مراکز معاینه فنی خود می‌توانند استفاده کنند و تمامی این اقدامات گامی در جهت کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *