روزهای هوای آلوده تبریز به ۲۵ رسید

80966968-5355325

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد روزهای آلوده در سال جاری به ۲۵ روز رسیده که کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوا نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

حمید قاسمی عصر یکشنبه در کارگروه آلودگی هوای تبریز در تشریح این خبر گفت: آلودگی هوای تبریز کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته به طوریکه تعداد روزهای آلوده در ۱۰ماهه سال گذشته ۵۳ روز بوده که امسال به ۲۵ روز کاهش یافته است.

وی در اشاره به عوامل موثر در کاهش تعداد روزهای ناسالم تبریز گفت: جایگزینی بنزین یورو ۴ از تیرماه سالجاری جای بنزین پتروشیمی ها، بهبود شرایط جوی و نظارت، پایش مستمر و موثر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر واحدهای صنعتی از جمله اقداماتی است که در سال جاری عملی شد و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای تبریز داشت.

قاسمی همچنین افزایش تعداد سیستم های پایش لحظه ای از چهار واحد به هفت واحد و آنالیز شیمیایی بنزین مصرفی (یورو ۲ و ۴)کلانشهر تبریز را از دیگر فعالیتهای این اداره کل در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز نام برد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه یادآور شد: منابع متحرک همچون وسائط نقلیه، منابع ثابت مانند صنایع و منابع خانگی و تجاری، وارونگی دمایی هوا در فصول سرد سال و ریزگردهای فرامنطقه ای و محلی از جمله عوامل آلوده کننده هوای تبریز است که در سال جاری بخشی از این آلدگی ها مهار و تا حدی متوقف شدند.

قاسمی همچنین اضافه کرد: براساس طرح مطالعاتی تدوین فهرست منابع انتشار آلاینده هوا در سال ۹۱، ۷۲ درصد آلودگی هوا مربوط به وسائط نقلیه است و مابقی(۲۸ درصد) مربوط به منابع ثابت است.

خبر گزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *