شناسایی ۵هزار خودروی آلاینده در کلانشهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پلاک این خودروها فک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی آنها نصب و تا زمانی که وسیله نقلیه رفع نقص و اخذ مجدد معاینه فنی نشود پلاک در توقیف پلیس باقی می ماند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: با اجرای این طرح که از اول دی ماه در هسته مرکزی شهر اصفهان اجرا شده تاکنون هزار دستگاه خودرو از طریق «دستگاه هوشمند سنجش میزان آلودگی» آزمایش شد که ۲۹۰دستگاه از این خودروها آلوده تشخیص داده شدند.
وی با بیان اینکه خودروهای شخصی سالانه یک بار و خودروهای عمومی هر ۶ماه یک بار باید برای دریافت برگ معاینه فنی اقدام کنند گفت: ۲هزار و ۳۰۰دستگاه خودروی سبک و سنگین بدون معاینه فنی در ۱۶روز گذشته شناسایی و اعمال قانون شده اند.
سرهنگ رضایی گفت: بر اساس قانون خودروهای شخصی با عمر زیر ۴سال ساخت و خودروهای عمومی با عمر زیر یک سال نیاز به معاینه فنی دارند افزود: جریمه خودروهای بدون معاینه فنی ۵۰۰هزار ریال است و علاوه بر این، برای دودزا بودن خودروها نیز جریمه ۴۵۰هزار ریالی در نظر گرفته است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا، دود ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی است گفت: به رانندگان توصیه می شود هرچه زودتر برای معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *