متن کودکانه در مورد آلودگی هوا و صدا‎

آلودگی هوا و صدا در تمام ارکان زندگی ما انسان ها وارد شده و به یکی از دغدغه های فکری ما تبدیل شده است. خصوصاً اگر والدینی باشیم که فرزندانی کودک و نوجوان دارند، این نگرانی ها چندین برابر خواهد شد.

کودکان هم در دنیای کودکانه خود با این آلودگی ها درگیر هستند و از این آلودگی ها در رنج و سختی خواهند بود، هم تعطیلی گاه و بیگاه مدارس، هم سرفه های آرزار دهند و هم خدایی ناکرده درگیر بیماری های تنفسی و قلبی شدن، همه و همه مضرات آلودگی هوا بر کودکان است. البته در این بین از آلودگی صوتی هم نباید غافل شد و می توان به راحتی تاثیر آن را در خشونت و عصبانیت بی دلیل کودکان یافت.

به هر حال این آلودگی ها در زندگی پر مشغله شهری حضور دارند و ما به عنوان یک والد دانا باید تلاش کنیم تا بهترین راهکار را برای سلامتی جسمی و روانی فرزندانمان بیاندیشیم. چند انشای زیبای کودکانه در رابطه با آلودگی هوا و صدا را در ادامه مطلب برای شما آوردذه ایم تا با هم بررسی کنیم که این آلودگی ها در ذهن فرزندان ما به چه صورت تصویر شده اند و برداشت انها از این آلودگی ها چیست؟

انشای آلودگی هوا

انشای شماره یک

مقدمه :

به نام خداوندی که آسمان ها و زمین را به زیباترین شکل آن آفرید و آن را به امانت به انسان سپرد انشای خود را آغاز میکنم.

متن انشا :

وقتی پدر و ها و مادر ها از خاطرات قدیم صحبت میکنند از مهر و محبت و نزدیکی دل ها همه چیز مثل قصه ها میاند ، جادوییی و عجیب ، مهمانی های شلوغ ، عید نورروز پر رفت و آمد ، بازی و آبتنی در حوض آبی حیاط … اما چیز دیگری که شاید برای نسل ما افسانه شود از آن هم عجیب تر است ، آسمان آبی ، آسمان زلال با لکه های ابر سفید و خورشید تابان … این تصویر شاید برای نسل بعدی ما عجیب باشد.

نسلی که هر روز و هر روز آسمان را تیره تر و پر غبار تر میبیند . نسلی که تصویرش از ابر ، ابرهای خاکستری تیره است که جلو نورخورشید را گرفته است نه نه ابرهای سفید و انبوه زیبا . خشکسالی ، آلودگی و آسمان تیره هدیه ما و نسل های گذشته به آیندگان است.

آنها از ما خواهند پرسید چرا همه زیبایی های طبیعیت از سرسبزی جنگل ها ، آبی زلال رودخانه ها و آبی بی کران آسمان را با خودخواهی و زیاده طلبی خودمان از بین بردیم ؟؟ از ما سوال خواهند کرد که آیا هیچ راهی برای حفظ منابع طبیعی مثل دریا ها ، دشت ها و کوه ها وجود نداشت ؟؟

و آن روز پاسخ به این سوال دردناک سخت خواهد بود.

همه ما نسبت به طبیعتی که در آن پرورش یافته ایم مسولیم ، درست مثل دامن پر مهر مادری که ما رد خود پرورانده است. طبیعت مادر ماست ، طبیعت آرامش بخش و پناه ماست وقتی از شلوغی ها و گرفتاری ها و روزمرگی ها به ان پناه میبریم .

نتیجه گیری :

آسمان آبی روشن حق همه انسان هاست …

و نباید به خاطر خودخواهی عده ای از آنها رنج و بیماری و سرفه های دمادم به همه مردم جهان تحمیل شود.

کاش همه ما بیاموزیم در حد توان خود در برابر حفظ « هوای پاک » و « منابع طبیعی » دیگر مسولیت داریم .

انشای شماره ۲

مقدمه :

با نام خداوند ی که زیباست و زیبایی ها را دوست دارد انشای خود را در مورد آلودگی هوا و ضرر های آن آغاز میکنم .

متن انشا :

حدود بیست روز است که هوای شهر تهران بسیار آلوده است.پدرم می گوید آلودگی هوا خیلی بد است و انسانها را مریض می کند. سال گذشته دختر همسایه مان سرطان خون گرفت و آخرش هم مرد.همسایه ها می گفتند به خاط آلودگی هوا است.پسر خاله ام هم در سن ۳۲ سالگی سکته کرد و او هم مرد.باز هم همسایه ها می گفتند بلا به دور باشد آخر چرا یک جوان در این سن سکته می کند و می میرد.غلط نکنم او را هم آلودگی هوا کشت.

دیشب از شمال بر می گشتیم همش رادیو گوش می کردیم که خدا کند به خاطر آلودگی هوا مدرسه را تعطیل کنند.پدرم می گفت یادش بخیر این روزها هوای آلوده نقش برف زمانهای قدیم را بازی می کند!

من نمی دانم آنهایی که رییس آلودگی هوا هستند چکار می کنند که جای برف و آلودگی عوض شده است فقط می دانم اگر هر کس وظیفه خودش را درست انجام دهد  هوا پاک می شود.برف هم جای خودش می آید.ما هم هوای بهتری تنفس می کنیم.

مثلا کسی که قرار است ماشین بسازد ماشین های استاندارد بسازد ، کسی که بنزین تولید میکند بنزین استاندارد تولید کند ، کسی از روی خودخواهی به صورت تک سرنشین در شهر رفت و آمد نکند. شهرداری وضعیت مترو و اتوبوس و تاکسی را بهبود دهد و همه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. کارخانه ها از ماشین آلات سالم و جدید استفاده کنند تا این همه آلودگی درست نکنند و خلاصه هر کسی وظیفه اش را درست انجام دهد.

نتبیجه گیری :

هوای پاک حق همه ما کودکان و کودکان آینده است . به امید روزی که دوباره مدارس به خاطر بارندگی برف تعطیل شود نه آلودگی هوا.

انشا طنز در مورد آلودگی هوا

موضوع انشا طنز در مورد آلودگی هوا فقط جنبه خنده و شوخی را دارید و هیچ واقعیت ندارد اگر می خواهید انشایی درباره آلودکی هوا بنویسید که طنز گونه و خنده دار باشد در اینجا همراه ما باشید.

از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان که من از طرفداران هوای ناپاک و آلوده هستم، ولی در جمع خانواده نمی‌توانم این عقیده نابم را بروز بدهم؛ چون مورد تف و لعنتشان قرار می‌گیرم؛ نمونه‌اش هفته پیش بود که تا آمدم برای آلودگی هوا و تعطیلی مدارس خوشحالی کنم، پدرم با پشت دست کوبیدند به دهانم و هدایتم کردند به انباری برای تنبیهات تکمیلی.

کاش آلودگی هوا هم سهمیه‌بندی می‌شد تا هر ماه مدرسه‌ها تعطیل شده و ما محصلان بی پناه زیر بار این همه کتاب و درس کمر راست می‌کردیم و معلمان و مسئولان مدرسه‌مان هم بیش از پیش به مرخصی با حقوق می‌رفتند و وزارت آموزش و پرورش هم با کاهش هزینه‌هایش یک حالی می‌کرد.
شما اصلاً نگران بیماران قلبی و سالمندان هم نباشید، به هر روی مرگ حق است و شتری می‌باشد که روی همه خواهد نشست و آنها اگر از آلودگی هوا نمیرند یا در جاده‌ها و خودروهای ناامن، یا به دست زورگیرهای خیابانی یا در سوانح هوایی و یا در بیمارستان‌های بدون داروی خارجی، خواهند مُرد. این جوری جمعیت غیرسالم و پیرمان هم کم خواهد شد.

تازه، آلودگی هوا به نفع وزارت ورزش و جوانان کشور هم هست. اگر چندین فروند دوچرخه از چین وارد کنیم هم مردم ورزشکار می‌شوند و هم جوانان و بخصوص آقازاده‌ها دیگر با خودروهای تک سرنشین مدل بالای وارداتی‌شان حال یکدیگر را نمی‌گیرند و فرهنگ دوستی و پهلوانی در جامعه نهادینه می‌شود.
برای بالا بردن راندمان کار در کشور هم آلودگی هوا خیلی مؤثر است؛ چون مسئولان محترم تک شغله و چند شغله و بویژه آن شش شغله‌ها می‌توانند هی جلسه حل بحران تشکیل دهند و هی اضافه کار برای خودشان رد کنند. بهتر است چند واحد درسی «آموزش رفتار در هوای آلوده» هم در مقاطع پیش‌دبستانی گنجانده شود تا آن نوگلان دیگر هوس رفتن به پارک در هوای آلوده نکنند و از این طریق در هزینه‌های جاری خانواده‌ها هم صرفه‌جویی شود تا کمتر از گرانی بی‌سابقه و افزایش نرخ تورم کم‌سابقه شکایت کنند.

ما از این انشا طنز و جالب نتیجه می‌گیریم که آلودگی هوا خوب است و خیلی به نفع مردم کشور ما و حتی حقوق بشر است و باید جایزه صلح نوبل را به آلوده کنندگان هوا بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *