نصب دستگاه ویژه سنجش آلودگی هوا در منطقه۱۲

سید آرش حسینی میلانی درباره برنامه‌های محیط‌زیستی شورای شهر در سال جدید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در سال جدید پیگیری می‌کنیم تا شاخص‌های محیط‌زیستی طرح ترافیک استخراج و به اطلاع افکارعمومی برسد. همچنین از شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران خواسته‌ایم که روی این شاخص‌ها نظارت بیشتری داشته باشد و در منطقه مرکزی تهران، یعنی منطقه ۱۲، دستگاه ویژه سنجش آلودگی هوا نصب کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تجمیع جمع‌آوری پسماند خشک و تر به صورت پایلوت در برخی مناطق پایتخت اظهار داشت: این طرح را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات در حوزه رفت و روب شهری پیگیری می‌کنیم. این طرح در مناطق ۱۳ ،۲۱ ،۲۲ و ۳ شهرداری به صورت پایلوت از نیمه دوم سال ۹۷ اغاز شده است. البته به دلیل برخی موضوعات قراردادی تاریخ آغاز طرح تجمیع در ۴ منطقه به صورت همزمان نبوده است. در سال جدید هم میزان پیشرفت آن اندازه‌گیری شده و درباره تداوم اجرایی شدن آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین درباره انتقال مخازن زباله به زیرزمین نیز تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره این موضوعات را موکول به مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند کرده‌ایم تا متناسب با شرایط شهر تهران خطوط راهنما مشخص و راهکارها ارائه شود. اگر بخواهیم بدون برنامه اقدامی را عملیاتی کنیم، ممکن است خود باعث به وجود آمدن مشکل‌های جدید شود.

حسینی میلانی ادامه داد: در حال حاضر، بعد از یک سال پیگیری طرح جامع مدیریت پسماند در دی ماه ۱۳۹۷ به مشاور مربوطه ابلاغ شده و شهرداری و شورا در خصوص تصمیم‌گیری های راهبردی در حوزه پسماند از نتایج این مطالعات بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *