واگن های مترو راهکار منطقی کاهش آلودگی هوا

«زهرا صدراعظم نوری» درباره تمهیدات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، گفت: موضوع آلودگی هوا یکی از مواردی است که کمیسیون محیط زیست آن را دنبال می‌کند و برنامه‌های مختلفی در این زمینه دارد.

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: جلساتی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار کرد‌ه ایم و از سازمان‌های مرتبط با  آلودگی هوا بازدیدهایی به عمل آمده تا بتوانیم با هماهنگی‌های صورت گرفته پیشنهاداتی را برای کاهش آلودگی هوا در مقطع وارونگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا در زمانی که وارونگی هوا رخ می دهد کمترین مشکل را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با تعاملی که با دستگاه های مربوطه نظیر استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش داشته ایم شاید بتوان در مواردی تردد را کنترل کرد و یا در مقطعی مدارس را تعطیل کرد و میزان انتشار آلاینده ها را تا حدودی مدیریت کنیم.

زندگی ۸هزار سالمند تنها در تهران

امیر مسعود عرب» در نشست خبری روز سالمند با بیان اینکه دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ۲۶ سال پیش با هدف ارایه خدمات در حوزه سلامت روان و جسم افتتاح شد گفت این دانشگاه حدود۲۲ دپارتمان آموزشی  و ۸مرکز تحقیقاتی دارد.

سه ماهواره آماده پرتاپ است

مرتضی براری، (دوشنبه ۹ مهرماه ) در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی فضا برگزار شد از آماده پرتاب بودن سه ماهواره خبر داد و گفت: دو ماهواره نیز مراحل نهایی را طی می کنند.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: سه ماهواره ناهید، ماهواره دوستی (دانشگاه صنعتی شریف)، ماهواره پیام (دانشگاه امیرکبیر) آماده پرتاب است.

براری بیان کرد: ماهواره ناهید و دوستی در مدار ۲۵۰ کیلومتر زمین قرار خواهند گرفت که ماهواره تحقیقاتی هستند. ماهواره پیام در مدار ۵۰۰ کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت که امیدواریم بتوانیم مراحل پرتاب را طی کنیم تا پایان سال این سه ماهواره پرتاب شوند.

تعدادی از مخلان نظم و امنیت در حوزه اقتصادی دستگیر شدند

سردار «حسین اشتری» امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی در جمع خبرنگاران گفت: ۹۵ درصد تجهیزات نیروی انتظامی داخلی است و امیدواریم به صددرصد ارتقا یابد و روی پای خودمان بایستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: کسانی که مخل نظم و امنیت هستند در بین راه‌ها مانع حرکت کامیون ها و تانکرهایی می شوند که مایحتاج مردم را منتقل می کنند و این افراد بدانند که پلیس با اقتدار و قاطعیت با آنها برخورد می کند و بدانند که حکم سختی برای آنها صادر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی این افراد را شناسایی و برخی از آنها را نیز دستگیر و عده ای دیگر را روزهای آینده دستگیر خواهد کرد و در حال حاضر نیز امنیت خوبی در جامعه برقرار است و پلیس با اقتدار امنیت را برقرار می کند.

بستری شدن ۴۶۰ نفر به دلیل مسمومیت با الکل از ۱۶ شهریور تا ۸ مهر

دکتر «ایرج حریرچی» در نشست خبری هفتگی با بیان این که از این ۴۶٠ نَفَر که به دلیل مسمومیت با الکل در بیمارستان ها بستری شده اند، ۴٢ نَفَر دچار مرگ مغزی شده و فوت کرده اند، گفت:٩٣ درصد افرادی که فوت کرده اند، مرد هستند و جوانترین فردی که فوت شده خانمی ١٩ ساله و مسن ترین آنها آقایی ۵٧ ساله است.

وی گفت: ۴١ درصد مسموم شدگان مربوط به محدوده سنی ٢۵ تا ٣۶ سال هستند و در حال حاضر ١٧٧ نفر در مراکز درمانی بستری بوده و ٢۴١ نَفَر نیز مرخص شده اند. و تاکنون ١٧٠ نفر دیالیز  و ١۶ نفر نابینا شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که مصرف الکل در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان، نسبتا پایین است، گفت: با توجه به ملاحظات فرهنگی، پرسشگری در مورد مصرف الکل در ایران همراه با محدودیت هایی همراه بوده است.

بارش باران در شمال غرب و شرق کشور

«حامد فنایی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز ساحل دریای خزر بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر دوشنبه و اوایل شب در بخش هایی از شمال غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به ویژه در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان، افزایش ابر و در برخی نقاط رعد و برق و رگبار باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: فردا بعدازظهر در شمال استان های خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و بخش هایی از خراسان شمالی، افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نمی باشد.

معلم تمام وقت شدن اجباری نیست

«سید محمد بطحایی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی جزییات طرح تمام وقت شدن معلمان گفت: در حال حاضر ۶ ساعت اضافه تدریس در حکم معلمان می آید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع، یک امتیازخوبی هم برای معلمان محسوب می شود  افزود: در سوابق خدمت آنان لحاظ و از سایر امتیاز ات هم بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: به تدریج به سمت اجرای طرح تمام وقت شدن معلم ها خواهیم رفت. البته ابتدا باید اعتبارات وانگیزه های لازم تامین شده باشد.

بطحایی با اشاره به اختیاری بودن طرح اضافه تدریس معلمان گفت: ما نمی توانیم اجباری به معلم ها بگوییم، به جای ۲۴ ساعت، ۳۶ ساعت در مدرسه حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *