گرد و غبار شهرستان مرزی قصرشیرین را فرا گرفت

گرد و غبار شهرستان مرزی قصرشیرین را فرا گرفت

حیدر چوپانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: میزان دید افقی در قصرشیرین هم اکنون چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر بوده کمتر است و این امر بیانگر آلودگی هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

وی اظهارکرد: همچنین سرعت وزش باد در شهرستان مرزی قصرشیرین در این ساعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

چوپانی دمای فعلی هوای قصرشیرین را ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این شهرستان را نیز ۴۰ درصد اعلام کرد.

وی گفت: وزش باد صبح امروز موجب انتقال گرد و غبار به شهرستان شد به نحوی که دید افقی برای ساعتی تا ۵۰۰ متر کاهش یافت که ۹ هزار و ۵۰۰ متر کمتر از حد استاندار یک هوای سالم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل صبح فردا (دوشنبه) بر جو منطقه حاکم باشد و در این مدت شاهد کاهش نسبی دید افقی ناشی از گرد و خاک و وزش باد در شهرستان باشیم.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

براساس گزارش هواشناسی قصرشیرین، آسمان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ روز درگیر پدیده گرد و غبار بوده که در فروردین ماه امسال ۹ روز و در اردیبهشت ماه جاری نیز تاکنون ۹ روز غبارآلود بوده است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که در چند سال اخیر برخی از روزهای سال را درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردهای عربی بوده است.ک/۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *